پاورپوینت پایش جنینی

دسته بندي : علوم پزشکی » پرستاری
دانلود پاورپوینت با موضوع پایش جنینی،
در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
دلیل اصلی و اساسی معرفی مانیتورینگ الکترونیکی ضربان جنینی این بوده است که بتواند به عنوان یک تست غربالگری برای آسیفکسی بکار رود.

نکته جالب توجه این است که استفاده از مانیتورینگ الکترونیکی ضربان قلب جنین، با افزایش در میزان زایمان های سزارین ارتباط نزدیک دارد.
صداهای قلب جنین برای اولین بار در قرن 17 شنیده و توصیف شده است.
از دهه ۱۹۷۰ استقبال وسیعی از مانیتورینگ الکترونیکی ضزبان قلب شد، بطوریکه امروزه اکثر بیماران، همه یا بخشی از مرحله لیبر را تحت مانیتورینگ الکترونیکی ضربان قلب جنین قرار می گیرند.

هدف از این تکنولوژی این بود که بتواند از همه یا بیشتر موارد فلج مغزی پیشگیری کند، همینطور انتظار می رفت که مانیتورینگ الکترونیکی جنینی حساسیت و دقت بیشتری نسبت به سمع ضربان قلب در تشخیص الگوهای دیسترس جنین داشته باشد. با این حال هیچ یک از این امیدها تحقق پیدا نکردند.
هنوز دستگاه مانیتورینگ الکترونیکی جنینی یا کاردیوتوکوگرافی بطور کامل به تکامل نرسیده اند.
مطابق نظر انجمن جهانی، اطلاعات بسیاری در استفاده از مانیتورینگ الکترونیکی جنین بدست امده که موافقت نامه هایی مبنی بر اینکه چگونه، کی و چه کسی باید تحت نظارت مانیتورینگ قرار بگیرد، را شکل داده است.
با این وجود تداوم تناقض هایی در برخی تعاریف، در سراسر جهان وجود دارد.
مانیتورینگ الکترونیکی ضربان قلب جنین، تکنیکی برای ارزیابی فیزیولوژی رحمی/ جنین/ جفتی و اکسیژناسیون جنینی است. و می توان به کمک الگوهای ضربان قلب جنینی ثبت شده توسط مانیتورینگ، استرس های هیپوکسیک و غیر هیپوکسیک یا عوارض واحد رحمی – جنین – جفتی را از هم تشخیص داد.
دسته بندی: علوم پزشکی » پرستاری

تعداد مشاهده: 5809 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:2,049 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 53 اسلاید، قابل ویرایش.